آموزش کشتی را در کودکی فرا بگیرید.
نوشته شده توسط : مهدی حیدری پور

آموزش کشتی را در کودکی فرا بگیرید.

 0

گرم کردن و سرد کردن بدن در کشتی:
معمولا بهترین سن برای یادگیری آموزش کشتی ،سنین نوجوانی است.در این دوره سنی بدن از انعطاف پذیری بسیار خوبی برخوردار است زیرا هنوز چربی های اضافی در بدن شکل نگرفته اند.اما در نوجوانی نباید انتظار قدرت بدنی بالایی داشت زیرا عضلات هنوز به نقطه اوج قدرت خودشان نرسیده اند
کنترل بر حریف حفظ تعادل و انجام فنون و حرکات بیومکانیکی در کشتی اهمیت بسیاری دارد.و در صورت عدم انجام حرکت به طور علمی و استاندارد ، تنها انرژی ورزشکار تحلیل خواهد رفت.
به طور کلی کشتی متشکل از حرکات ایزوتونیک(متحرک و پویا) و حرکات ایزومتریک(پایدار و ایستا) می باشد.در نتیجه دو عامل انعطاف پذیری و قدرت از ثمرات این ورزش هستند
یک نوجوان و فرد تازه کار در حین اموزش کشتی کنترول و حفظ تعادل را طی مرور زمان به طور خودکار یاد خواهد گرفت
یکی از خصوصیات کشتی این است که به انسان کمک میکند از موقعیت خود در فضای اطراف درک خاصی پیدا کند.این خصلت در ورزش ژیمناستیک نیز وجود دارد.
در این ورزش سعی بر هل دادن ، کشیدن، به زمین انداختن و بلند کردن و چرخاندن حریف در زمان مناسب است.

آموزش کشتی
گرم کردن و همچنین سرد کرد بدن در این ورزش بسیار مهم است.در این مقاله ما قصد آموزش کشتی را نداریم اما بد نیست به نحوه گرم و سپس سرد کردن بدن در کشتی اشاراتی داشته باشیم
مباحث آماده کردن بدن و نیز بازگرداندن بدن به حلت اولیه که اصطلاحا به آن گرم کردن و سرد کردن بدن می گویند بسیار مهم و حائز اهمیت می باشد.فرقی نمی کند شما کشتی کار آماتور باشید یا کشتی گیر حرفه ای.
گرم کردن بدن بستگی به نوع تمرینات و البته زمان مسابقه متفاوت است اما در اینجا به نکات عمومی در این زمینه اشاره میکنیم
گرم کردن:
برای گرم کردن بدن باید از حرکات آهسته و فعالیت های سبک پیش از تمرین اصلی یا حتی مسابقه استفاده کرد.هدف از انجام چنین حرکاتی آماده کردن بدن و عضلات و مفاصل می باشد.ضربان قلب در حین گرم کردن بدن باید بین ۹۰ تا ۱۲۰ ضربه در دقیقه باشد.و درجه حرارت بدن یک درجه سانتیگراد بالا برود.در مورد مدت گرم کردن باید گفت که بستگی به نوع حرکات و همچنین شدت آنها بستگی دارد.میانگین بین ۳ تا ۵ دقیقه کافی است تا عضلات آماده فعالیت مسابقاتی و یا تمرینی شوند.گرم کردن برای کشتی کیر بسیار خوب و مفید است ولی نباید در انجام آن زیاده روی کرد زیرا این عمل از نظر روانی کمی خسته کننده است
کشتی گیران اغلب به ترتیب زیر قدام به گرم کردن بدن می کنند:
۱-دوی نرم
۲-نرمش
۳-حرکات کششی
البته ورزش های سبک و تفننی نیازی به گرم کردن بدن ندارند

آموزش کشتی

برای آماتور ها ۵ دقیقه دوی نرم ، ۵ دقیقه نرمش ، ۵ دقیقه حرکات کششی جهت افزایش سطح دمای بدن ، آمادگی عضلات و مفاصل رباطها و افزایش دامنه حرکتی مفاصل و انعطاف پذیری عضلات کفایت می کند.اما برای ورزشکاران حرفه ای کمی متفاوت است به این ترتیب که ورزشکار حرفه ای می بایست :
۱۰ دقیقه دوی نرم ، ۱۰ دقیقه نرمش و ۱۰ دقیقه حرکات کششی انجام دهد.
گرم کردن بدن باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد تا در هنگام شروع فعالیت به بدن آسیب وارد نشود
در گرم کردن نباید از حرکات و فعالیت های استقامتی و استقامتی استفاده کرد
در صورتی که پس از گرم کردن بدن هوا سرد باشد و یا بدن بی حرکت باشد، بدن باید برای شروع مجدد تمرینات دوباره گرم شود
سرد کردن بدن:
پس از انجام حرکات و فعالیت های سنگین در کشتی یا هر ورزش دیگری باید بدن به حالت اولیه خود بازگردد.به این منظور باید ۵ الی ۱۰ دقیقه نرمش در برنامه ورزشی گنجانده شود
به طور کلی دو نوع سرد کردن وجود دارد:۱- سرد کردن فعال ۲- سرد کردن غیر فعال.

آموزش کشتی
سرد کردن غیر فعال کمی شدید تر است و شامل دوی آرام و پیوسته می باشد.در ورزشهایی مانند دوی سرعت از سرد کردن فعال استفاده می کنیم.
سرد کردن غیر فعال برای ورزش هایی مانند آموزش کشتی ، پرتاب ها و …استفاده میشود.این نوع سرد کردن بیشتر شامل حرکت های نرمشی و درجا زدن می باشد.
هدف از سرد کردن غیر فعال تحریک و وادار کردن تلمبه عضلانی برای کمک کردن به دستگاه گردش خون می باشد.و این کار باعث میشود که بدن زودتر به وضعیت عادی خود باز گردد

 

آموزش تنیس روی میز حرفه ای

 0

فاکتورها و عوامل موثر در آمادگی جسمانی در ورزش تنیس روی میز:
۱-سرعت:
سرعت در پینگ پنگ مانند هر ورزش دیگری بسیار مهم است.برای بالا بردن سرعت در آموزش تنیس روی میز میتوان از طناب زدن و دویدن های کوتاه و مضاعف بهره جست.
از دیگر تمرینات برای بالا بردن سرعت میتوان به سایه زدن اشاره کرد.(منظور از سایه زدن ضربه زدن بدون توپ می باشد)این حرکت عضلات پا را تقویت می کند.و این عمل ممکن است با راکت و یا بدون آن صورت گیرد.سایه زدن تمرینی است که در آموزش پینگ پنگ نقش بسزایی دارد و تمامی بازیکنان حرفه آن را بدون نگرانی درباره توپ انجام میدهند.
۲-توان:
برای بالا بردن توان بدن از سایر ورزشهای کمک گرفت از جمله این ورزش ها میتوان به شنا روی زمین، دراز و نشست، ورزش های سوئدی و …نام برد.اکثر مردم نمیدانند که عضلات شکم و پا تا چه در در آموزش تنیس روی میز و حتی مسابقات سطح بالا تاثیر دارد.

آموزش تنیس روی میز
۳-انعطاف پذیری:
زمانی که شما در حالت آماده باش در پشت میز نیستید و یکباره توپ به سمت شما می آید ،شما نیازمند انعطاف پذیری هستید تا آن امتیاز را از دست ندهید.اما ضربه زدن به توپ نباید به قیمت آسیب رساندن به بدن شما تمام شود.بنابراین همیشه باید حرکات کششی را جز برنامه ورزشی خود قرار دهید.ایم حرکات بهترین راه برای گرم کردن بدن بازیکن در ورزش پینگ پنگ می باشد.
همنگامی که صحبت از ورزش به میان می آید اکثر مردم تنها فکر میکنند که باید به تقویت عضلات و تکنیک ها و همچنین قوانین آن ورزش بپردازند و آنها را تقویت کنند.اما همان اندازه که عواملی همچون تکنیک و تقویت عضلات مهم است ،آمادگی ذهن نیز مهم و تاثیر گذار است.
برای تقویت ذهن معمولا از بازی های ذهنی کمک میگیرند.این بازی ها به چهار قسمت تقسیم میشوند:
تاکتیکی ، تمرین تصویر سازی ذهنی ،سطح تحریک(برانگیختگی) ،علاقه و تمایل.
در مسابقات و رقابت ها بین دو مبتدی اختلاف میان آنها به وضعیت جسمانی ختم میشود ولی در مسابقات حرفه ای و سطح بالا عوامل ذهنی بیشتر تاثیر گذارند.
تمرین تصویر سازی:
این عامل همان تخیل است.مربیا و کسانی که مسئولیت آموزش پینگ پنگ را دارند همواره سعی میکنند این حالت را در کارآموزانش پدید بیاورد که بتوانند قبل از انجام یک رویداد آن را در ذهن تجسم کنند.مثلا برای یک بازیکن پینگ پنگ باید اینگونه باشد که بازیکن آبشار(تک)های کامل و پیاپی را در بازی تصور کند تا در هنگام اجرای آن برای انجامش آماده باشد.
سطح برانگیختگی یا تحریک:
یک بازیکن باید ذهن خود را قبل از بازی آماده کند یعنی ذهن خود را تحریک کند و آن را آماده نبرد سازد.در برخی موارد پیش آمده که تنیس باز بیش از حد تحریک شده که در این صورت عصبی خواهد بود و قادر نیست به خوبی بازی کند.در این حالت باید خونسردی خود راحفظ کند.

آموزش تنیس روی میز
گاهی هم بازیکنان به قدری خونسرد و آرام هستند که نمیتوانند عکس العمل مناسبی در برابر ضربه ها نشان دهند.قصد آن را دارند که محکم و با جسارت پشت میز قرار بگیرند ولی نمیتوانند.آنها باید ذهن خود را تحریک کنند.
تمرینات جسمانی:
همانطور که گفته شد گاهی برای نتیجه گرفتن در آموزش تنیس باید از ورزش های دیگر کمک گرفت.
یکی از این ورزش ها دو سرعت ۵۰ یارد است:
سریع بدوید و پس از انجام آن به صورت راه رفتن یا دویدن نیمه تند به عقب باز گردید.
طناب زدن سرعتی:
طناب باید هم قد خودتان باشد.۲۰ تا ۳۰ ثانیه به طناب زدن ادامه دهید.
راکت سنگین(قدرت):
به دور از میز بایستید و حرکات و ضربات را با یک راکت سنگین تمرین کنید.و تا جایی که میتوانید سایه بزنید.
ورزش های سبک(استقامت و قدرت):
شنا رفتن روی زمین ،دراز نشست و بالا و پایین آمدن از پله ورزش های سبک و استاندارد هستند.در صورتی که ورزش سبک و مفید خاصی به نظرتان می رسد آن را انجام دهید.

آموزش تنیس روی میز
تمرین با وزنه(قدرتی):
اکثر غریب به اتفاق بازیکنان حرفه ای معمولا یا دچرخه سواری می کنند و یا دوندگی می کنند و این امر در آموزش تنیس روی میزهمواره یک ضرورت بوده که بازیکن به تقویت عضلات پا و شکم خود توجه کند.
تمرینات تصویر سازی ذهنی:
ضربات مختلف را در ذهن تجسم کنید.
استراحت روحی:
اگر بیش از حد هیجان دارید بهتر است کمی استراحت کنید.ضربان قلب باید منظم باشد.در طول بازی نیز سعی کنید آرامش خود را حفظ کنید.
اگر یک مربی بتواند نکات بالا را به خوبی پیاده کند ، بی شک در امر آموزش تنیس روی میز موفق خواهد بود.





:: بازدید از این مطلب : 424
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 خرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: